Kokoa edullinen ostoskori ruokakaupassa
K-Menu-sarjassa on 200 tuotetta, ja niiden kaikkien hintoja alennettiin helmikuussa entisestään.
K-ruokakauppojen oman K-Menu-tuotesarjan kaikkien tuotteiden hintaa alennettiin helmikuun puolivälissä.
− Hinnanalennukset ovat keskimäärin 5 prosenttia ja parhaimmillaan jopa 30 prosenttia. K-Menu-tuotesarjan kysyntä on kasvanut viime vuosina tiukentuneen taloustilanteen myötä, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Ari Akseli.
Tuotteet ovat edullisia mutta laadukkaita perustuotteita jokaisen arkeen, ja niitä saa kaikista K-ruokakaupoista. Tällä hetkellä K-Menu-merkillä on noin 200 tuotetta, joista 180 on elintarvikkeita ja loput kodintarvikkeita. Sarjan tuotevalikoima kasvaa koko ajan, ja viime vuonna sarja täydentyi 20 uudella tuotteella.
Vaikka hintoja on laskettu, ei tuotteiden laadusta ole tingitty. K-ruokakaupan kaikkien omien merkkien tuotteilla on tiukat laatukriteerit ja laadunvalvonta.
Asiakkaiden toiveet tärkeitä
K-ruokakaupat kuuntelevat tarkasti asiakkaidensa tarpeita, toiveita ja ajatuksia, joita kerätään muun muassa kyselyiden, tutkimusdatan sekä asiakaspalautteiden avulla.
K-ryhmän tuoreen kyselyn mukaan 90 prosenttia K-ruokakauppojen asiakkaista seuraa ja hyödyntää tarjouksia.
− Vastaamme asiakkaiden tarpeisiin panostamalla tarjouksiin ja lisäämällä niiden määrää jatkossakin, Ari Akseli sanoo.
Tuhansia tarjouksia ja heti kassalla halvempi ostoskori
Vuosittain K-ruokakaupoissa alennetaan tuhansien tuotteiden hintoja. Esimerkiksi K-Supermarketeissa on puolen vuoden aikana alennettu yli 4000 eri tuotteen hintaa. Lisäksi K-ruokakaupoissa on päivittäin satojen tuotteiden tarjouksia − sekä kauppojen yhteisiä että kauppakohtaisia. K-kauppojen Plussa-asiakkaat saavat viikoittain OmaPlussa-tarjouksia juuri niistä tuotteista, joita he usein muutenkin ostavat.
− Kaupan omat merkit ovat pysyvästi edullisia vaihtoehtoja arjen perustuotteiksi. Eri tarjouksia yhdistelemällä ostoskorin hinta pienenee, ja edut saa saman tien kassalla, sanoo Ari Akseli.
Hintakilpailua kuluttajan eduksi
Ihmiset tekevät valintoja ruokakaupassa joka päivä. Jopa kymmenien tuhansien eri hintaisten tuotteiden valikoima kaupassa tarjoaa jokaisen kukkarolle ja mieltymyksiin sopivia vaihtoehtoja. Eri hintaisten tuotteiden valikoima myös edistää kauppojen hintakilpailua.
Kun raaka-aineiden hinnat laskevat, kauppa neuvottelee teollisuuden kanssa hinnoista.
− Kaupan tavoitteena on, että raaka-aineiden tai tuotantokustannusten mahdollisesta hintojen laskusta hyötyvät ensisijaisesti ruokakauppojen asiakkaat, sanoo Ari Akseli.