Koeajossa SEAT Leon

Pitkiä työmatkoja taittava yrittäjä koeajoi SEAT Leonin. Kevythybridi hurmasi monipuolisuudellaan.

SEAT Leon 1.5 eTSI 150 Hybrid: kokonaisuus?

Koeajajana Sanna Wallenius Vantaalta: ”Urheilullinen muotoilu, runsaasti älytekniikkaa. Auto vahtii etäisyyksiä, kaistalla pysymistä ja kuljettajan vireyttä. Eri toimintoja hallinnoidaan kosketusnäytöltä, jota oppii käyttämään nopeasti.”

Tilat?

”SEAT Leon on kasvanut pituutta ja sopii mainiosti perheautoksi. Teini-ikäiset lapset mahtuivat hyvin istumaan takapenkillä. Tavaratila nielaisi vaivatta ison matkalaukun ja viikonlopun ruokaostokset.”

Ekologisuus?

”Kevythybriditekniikka antaa turbomoottorille lisäpotkua, mutta pitää polttoaineenkulutuksen maltillisena. Testaamassani FR-mallissa ajoprofiilia sai säädettyä vielä taloudellisemmaksi eco-toiminnolla.”

Käyttö?

”Monipuolinen auto, jota on helppo kieputella kaupungin ahtaissa parkkihalleissa.Auto toimiii avustavien järjestelmien ansiosta matka-ajossakin.”

Kenelle?

”Sopii puhdikasta autoa etsivälle, jolle pelkkä käytännöllinen kauppakassi ei riitä. Eniten iloa tästä autosta saa hyödyntämällä sen monipuolisia älyominaisuuksia.”

”Ajan työni vuoksi usein pääkaupunkiseudulta maakuntiin, joten autossani on oltava miellyttävä ajotuntuma ja tilaa tavaroille. Auton herkuista hyödyllisimmäksi osoittautui mukautuva vakionopeudensäädin. Myös auton muotoilulle pisteet.”

Koeajoauton ominaisuudet*

Moottori: 1.5. eTSI 150 Hybrid

Teho: 110 kW (150 hv)

Kulutus: 5,9 l / 100 km

Voimansiirto: 7-vaihteinen automaattivaihteisto, etuveto

Co2-päästöt: 135 g / km

Mitat: pituus 4,4 m, leveys 1,8 m, korkeus 1,4 m

Huippunopeus: 216 km / h

Hinta: 36 189 €, mallisto alkaen 26 594 € (sis. toimituskulut)

*Tiedot lehden mennessä painoon. Kuvan auto erikoisvarustein.

4.11.2020TEKSTI   Sanna WalleniusKUVAT   Timo Pyykkö