Enemmän kuin kauppa
Paikallistuotteiden tarjoaminen on meille myös tapa kantaa vastuuta, sanoo Keskon viestintäjohtaja Karoliina Partanen.
KUINKA USEIN SINÄ käyt kaupassa? Suomalaisten keskiarvo on 2–3 kertaa viikossa. Kaupassa käyminen on meillä helppoa: K-ruokakauppoja löytyy 266 kunnasta, ja kolmella neljäsosalla suomalaisista on K-ruokakauppaan alle kahden kilometrin matka. Tiheän kauppaverkoston maassa on luontevaa, että kaupassa näkyy paikallisuus – hyllyissäon oltava juuri sitä, mitä alueen asiakkaat haluavat ostaa. Siksi K-ruokakaupoissa onkin maan laajin paikallisten tuotteiden valikoima.
Paikallistuotteiden tarjoaminen on meille myös tapa kantaa vastuuta paikallisista elinkeinoista, kulttuurista ja työpaikoista. 1 200 ruokakaupan verkostomme jättää tärkeän paikallisen kädenjäljen: kaupat työllistävät, maksavat veroja ja osallistuvat aktiivisesti paikallisyhteisöjen toimintaan.
Monen nuoren työura on alkanut lähikaupasta, ja moni paikallinen hanke on löytänyt K-kaupan tukijakseen.Lyhyt matka kauppaan tarkoittaa yhä useammin myös lyhyttä matkaa palveluihin. Kun pakettipalvelut, kierrätyspiste, apteekin palvelupiste tai vaikkapa Alkon noutopiste ovat kaikki yhdessä koossa kaupassa, monen arki helpottuu. Kauppa on nykyään paljon muutakin kuin kauppa, ja näin me K-ryhmässä haluamme asian olevan jatkossakin.
K-kauppiaat ovat olleet mukana suomalaisten arjessa jo 110 vuoden ajan. Näiden vuosikymmenten aikana K-kauppojen tehtävä on ollut selvä: sinä asiakkaana saat, mitä tarvitset ja toivot – me uudistumme sen mukaisesti. On jotain, joka ei muutu: olemme jatkossakin lähellä sinua ja mukana arjessasi, verkkokaupan muodossa vain klikkauksen päässä.
Kuka hän on
Karoliina Partanen, Keskon viestintäjohtaja, jonka lähikaupassa on aina hyvä tunnelma.
Pyyntöni sinulle
Kerrothan kauppiaallesi, mitä toivot kaupalta – toiveesta toteutukseen on mottomme.
Minulle on tärkeää
Että kauppa tuo arkeen elämyksiä. Verkkokauppatoimitus oli perheemme koronakaranteenin kohokohta!