Ajatukset irti kiertoradalta!

Monta rautaa tulessa ja paljon tekemättömiä töitä? Lue, miten mindfullness-harjoituksista voisi olla hyötyä mielen tyynnyttämisessä.

PITÄÄKÖ OLLA huolissaan, kun on monta rautaa tulessa ja paljon tekemättömiä töitä? Ei kannata: jatkuva murehtiminen ei vie asioita eteenpäin. Kun huolet pyörivät päässä linkousnopeudella, kokeile mielen tyynnyttämistä mindfulness-harjoituksella.

Mindfulnessia kannattaa kokeilla ahdistuksen ja stressin vähentämiseen. Se voi olla avuksi jopa kivun lievittämisessä ja toimia avaimena rennompaan ja läsnäolevampaan asenteeseen. Tietoisuustaitojen säännöllisen harjoittamisen on todettu tukevan fyysistä terveyttä ja lisäävän vastustuskykyä.

Myös lapset ja nuoret hyötyvät harjoituksista ja saavat niistä apua keskittymiseen, rauhoittumiseen sekä oppimiseen.

Suomen Mielenterveys ry:n sivuilta löydät useita harjoituksia kuunneltavaksi!

Lue lisää:

7.5.2021TEKSTI   Satu KärkiKUVAT   Getty Images