Niksi-Pirkka sticker

Miksi-Pirkka: K-ryhmä vastaa

Mitä sinä haluaisit kysyä K-ryhmältä? Selvitimme vastaukset ajankohtaisiin kysymyksiin.

MIKSI oliiviöljyn hinta on noussut?

Oliiviöljyjen hinnat ovat nousseet, sillä viime kesän sato oli heikko Italiassa ja erityisen heikko Espanjassa ja Kreikassa. Kappalemäärissä myydyimmät oliiviöljymme ovat espanjalaisia oliiviöljyjä.

K-ryhmän myyntidatan mukaan oliiviöljyjen kulutusta on siirtynyt erityisesti rypsiöljyihin, jotka ovat pääosin suomalaista alkuperää. Rypsiöljyn raaka-ainehinnat ovat laskeneet, ja tuotteet ovat nyt edullisempia kuin aiemmin.

Asiantuntijana osto- ja myyntipäällikkö Sari Mäkelä, päivittäistavarakauppa, Kesko

MIKSI tummat viinirypäleet maksavat enemmän kuin vaaleat viinirypäleet?

Tummien ja vaaleiden viinirypäleiden hintaero muodostuu muun muassa siitä, että vihreää rypälettä viljellään tummaa enemmän, ja vaaleiden rypäleiden kulutus on usein tummaa suurempaa.

Tumman rypäleen viljeleminen on myös vihreää rypälettä haastavampaa, koska se on alttiimpi sääolosuhteiden vaihteluille. Se on herkempi vuorokauden lämpötilaeroille, jotta marjat saisivat tummemman värinsä. Tummien rypäleiden sadonkorjuu on myös hitaampaa ja sato pienempi.

Asiantuntijana tuotepäällikkö Antti Rautakorpi, Kesko

MIKSI K-kaupoissa on paljon nipputarjouksia, joissa alennuksen saa, kun ostaa useampia tuotteita?

Suurin osa Plussa-tarjouksistamme, yli 80 %, on yksittäistä tuotetta koskevia. Tarjousten kautta Plussa-asiakkaat säästävät keskimäärin yli 10 % ruokaostostensa kokonaissummasta. Haluamme myös joidenkin tuotteiden kohdalla tarjota etua asiakkaille, jotka ostavat useamman tuotteen kerralla.

Nämä edut kohdistuvat suurelta osin lapsiperhetalouksille, joilla ruokamenot ovat merkittävä osa kulutuksesta. Kehitämme jatkuvasti tarjousmallejamme, ja tässä työssä asiakaspalautteet ovat tärkeässä roolissa.

Asiantuntijana johtaja Toni Jarimo, K-Plussa

MIKSI kaupoissa soitetaan musiikkia?

Lähes kaikissa K-Citymarketeissa soitetaan musiikkia. Musiikkia valitessa otetaan huomioon muun muassa sen viihdyttävyys ja ilahduttavuus, sekä sesongit, vuodenajat ja kaupan asiakaskunta.

Oikein valittu taustamusiikki saa tutkitusti asiakkaat viihtymään kaupassa paremmin. K-Supermarketeissa ja K-Marketeissa kauppias päättää itse haluaako soittaa musiikkia vai ei.

Asiantuntijana markkinointipäällikkö Hanne Ylönen, K-Citymarket

KYSY MEILTÄ!

Saamme jatkuvasti asiakaspalautetta ja pyydämme kysymyksiä asiakkailta esimerkiksi Pirkka-lehden lukijatutkimuksissa. Voit lähettää oman kysymyksesi K-ryhmälle: asiakaspalaute@kesko.fi

JULKAISTU   2.6.2024KUVAT   Anu Mononen

Oliko juttu kiinnostava?

Kyllä (0)Ei (0)

Luitko jo nämä?