Koeajossa Volkswagen Golf 8 -hybridi: "Mukava ja mutkaton"

Kuvauskalustoa roudaava valokuvaaja koeajoi uuden Volkswagen Golf 8 -hybridin. Mitkä olivat plussat ja mistä tuli miinusta?

Volkswagen Golf 8, style premium 1,5 eTSI: Kokonaisuus?

Koeajajana Antti Vettenranta Helsingistä: ”Mutkaton, ei pröystäilevä perusauto, jossa on runsaasti ajamista helpottavia ja mukavammaksi tekeviä ominaisuuksia. Kun kerran luot profiilin itsellesi, auto muistaa toiveesi vaikkapa penkin ja radiokanavien suhteen.”

Tilat?

”Etupenkeillä on ruhtinaallisesti tilaa, takana tarpeeksi. Myös taka- kontti on tilava. Työssäni tarvitsen kameroiden lisäksi muuta kuvausvälineistöä ja valoja, joten minulle tila ei riittänyt.”

Ekologisuus?

”Auto on hybridi, joka käyttää sähköä muun muassa liikkeelle lähti- essä. Jäin miettimään tällaisen tavallisen hybridin hyötysuhdetta verrattuna ladattavaan hybridiin.”

Käyttö?

”Kaikin puolin mukava auto niin ergonomisesti kuin ajaessakin. Itse ajamisesta tuli ruuhka-avustimen kanssa huoletonta ja melkein vaarallisen helppoa, kun auto esimerkiksi huolehti etäisyyksistä liikenteessä.”

Kenelle?

”Sopii kelle vaan, jolla ei ole niin äärimmäisen paljon kuljetettavaa kuin minulla. Perheelliselle tai perheettömälle, kaupunkiin tai maalle. Tavallisen ihmisen auto.”

"Ajan kymmenen vuotta vanhalla autolla, joten olin yllättynyt ruuhka-avustimesta ja muusta makeesta auton nykytekniikasta. Tavallaan ajamista ei enää huomaakaan, kun auto menee melkein itsestään liikennevirran mukana. Hyvä käyttöauto."

Auton ominaisuudet*

Volkswagen Golf 8, Style Premium 1,5 eTSI

Moottori: 1,5 eTSI kevythybridi

Teho: 110 kW (150 hv)

Kulutus: 6,1 l / 100 km

Voimansiirto: 7-vaihteinen DSG-automaattivaihteisto

Co2-päästöt: 138 g / km

Mitat: pituus 4,3 m, leveys 1,8 m, korkeus 1,5 m

Huippunopeus: 224 km / h

Hinta: 33 733 €, mallisto alk. 24 829 € (sis. toimituskulut)

*Tiedot lehden mennessä painoon

6.5.2020TEKSTI   Tanja RinkinenKUVAT   Antti Vettenranta