Niksi-Pirkka sticker

Parhaimmillaan tarjousten vaikutus ostoskorin kokonaishintaan on valtava

K-Ruoka-sovelluksen käyttäjät saavat joka viikko henkilökohtaisia tarjouksia K-ruokakauppoihin. Sattumaako? Ehei, kirjoittaa Keskon Ari Akseli.

"Katso, ne tietää, mistä meidän kissa tykkää”, tulin sanoneeksi vaimolleni tässä eräänä päivänä ruokapöydässä. Oli maanantai, ja puhelimeeni oli tullut K-Ruoka-sovelluksen ilmoitus meidän perheellemme suunnatuista K-kauppojen tarjouksista. Mukana oli alennus juuri siitä kissanruoasta, joka meidän Collielle parhaiten maistuu. Lisäksi saimme tarjouksen K-Menu-kivennäisvedestä, josta pidämme, koska siinä on sopivan vähän hiilihappoa. Kolmas tarjous oli Pirkka Parhaat -parmesaani – juuri se, jota lisään aina mielelläni pastaan.

Sain siis tarjouksia niistä tuotteista, joita muutenkin ostan paljon. Sattumaako? Eihän toki. Naapurimme sai samana päivänä aivan eri tarjoukset omaan K-Ruoka-sovellukseensa. Tekoäly valitsee jokaiselle asiakkaalle omat tarjoukset – ja ajoittain jopa ilmaisia tuotteita – sen mukaan, mitä kukin on eniten ostanut. Ajatuksena on, että asiakas arvostaa tarjousta entistä enemmän, kun se koskee omaa lempituotetta. Ainakin minuun tämä pätee.

Parhaimmillaan tarjousten vaikutus ostoskorin kokonaishintaan on valtava: jos vaikkapa kalan saa ostettua päivälliseksi reilusti alennettuna, on koko aterian edullisuus taattu, vaikka rinnalle laittaisi hieman tyyriimpää tuorepastaa. Tarjouksia kannattaa seurata sekä omasta K-Ruoka-sovelluksesta että muista kanavista.

Kuka?

Ari Akseli, Keskon päivittäistavarakaupasta vastaava johtaja, Pirkka-fani jo vuodesta 1986.

Arin vinkki lukijoille

K-kaupoista voi kerätä erittäin halvan ostoskorin valitsemalla esimerkiksi K-Menu-tuotteita, mutta tarvittaessa löytyy myös erikoisherkkuja. Sinä valitset. Julkaistu Pirkka-lehdessä 3/2023

JULKAISTU   28.2.2023TEKSTI   Ari AkseliKUVAT   Laura Oja

Oliko juttu kiinnostava?

Kyllä (0)Ei (0)

Luitko jo nämä?